Select Page

Els Falcons de Vilanova i la Geltrú s’adhereixen al comunicat publicat per La Unió Vilanova en relació amb l’acte d’entrega de les llaçades el dia de les comparses

Fidels al seu ideari aprovat en l’Assemblea Extraordinària del 17 de desembre de 2017, els Falcons de Vilanova i la Geltrú donen suport al comunicat que va emetre La Unió Vilanova el passat 19 de gener i al qual també s’han adherit altres entitats culturals del municipi.

En aquest sentit, cap de les nostres dues banderes pujarà al balcó de l’Ajuntament el dia de la comparsa per rebre la tradicional llaçada per part de les autoritats locals i els seus convidats.

Els motius que ens han portat a prendre aquesta decisió són els següents:

• Per una banda, els Falcons de Vilanova volem mostrar el nostre rebuig a compartir espais de festivitat i celebració amb persones que han avalat l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola contra la sobirania del poble català, menyspreat els resultats electorals del referèndum d’autodeterminació del dia 1 d’octubre, menystingut la repressió policial i les persones ferides aquella jornada i, finalment, justificat l’empresonament de polítics i líders d’entitats sobiranistes.
  • Per altra banda, i davant de l’increment d’enguany del nombre de guerres que se celebraran a la Plaça de la Vila, creiem que es tracta d’una mesura que ha de permetre agilitzar l’acte de col·locació de les llaçades sense haver de reduir la duració de les batalles de caramels.

Visca el Carnaval de Vilanova i la Geltrú!